13 juni 2016

Update over Pieter van der Bleek

13 juni 2016
Over mijn betovergrootvader Pieter van der Bleek heb ik het al vaker gehad op mijn blog. Een van mijn eerste blogposts ging over mijn zoektocht naar hem en als uitkomst van die zoektocht was een telefoongesprek die ik had met een zoon uit zijn tweede huwelijk.

Ik wist echter niet veel over het tweede gezin van Pieter. Inmiddels weet ik door meer onderzoek wat meer.

Pieter trouwt op 19 december 1935 in Zwammerdam met Anna Maria Verhees, dochter van Marinus Cornelis Verhees en Adriana Cornelia Timmers. Anna Maria is geboren in Oud-Vossemeer op 29 april 1890. Als Pieter en Anna Maria trouwen, erkennen ze zeven kinderen, de half-zussen en - broers van mijn overgrootmoeder.

Ik vraag me dan af waarom ze niet eerder getrouwd zijn. Pieter en zijn eerste vrouw Trijntje scheiden namelijk in 1912 en twee jaar later wordt het eerste kind van Pieter en Anna Maria geboren. Een reden zou kunnen zijn dat Pieter pas na het overlijden van Trijntje wilde hertrouwen en Trijntje overlijdt in 1934.

Pieter had in totaal 14 kinderen, de oudste geboren in 1894 en de jongste in 1931.









0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►