20 mei 2016

Statistieken van mijn voorouders mei 2016

20 mei 2016
Ik ben dol op statistieken. Het leek me een leuk idee om een aantal statistieken van mijn directe voorouders te tonen. (Dus zonder broers en zussen)

- 118 mannen en 121 vrouwen. (inclusief ikzelf)

- De oudste man is mijn overgrootvader Johan Hendrik Snijder. Hij werd 96 jaar en negen dagen.

- De oudste vrouw is Lucia Duijtz. Zij werd 95 jaar vijf maanden en negen dagen.

- Mijn overgrootouders Johan Hendrik Snijder en Jantje van der Bleek waren het langst getrouwd, namelijk 75 jaar, vier maanden en 27 dagen.

- Het kortst getrouwd waren mijn overgrootouders Simon Petrus Gerardus Knuist en Anna Maria Stuijfbergen; slechts 1 jaar negen maanden en 25 dagen.

- Mijn overgrootmoeder Johanna Fokkema was het jongst toen ze trouwde, 18 jaar 3 maanden en 24 dagen. Het oudst was mijn oma Cornelia Johanna Elisabeth Knuist, zij was 41 jaar negen maanden en dertien dagen.

- Meindert Melker en Antje Admiraal kregen als echtpaar de meeste kinderen, 16. Jan Stuifbergen kreeg in totaal de meeste kinderen, 20 kinderen uit twee huwelijken.

- Zes echtparen kregen een tweeling, mijn overgrootouders Willem Dirk Dagelet en Johanna Fokkema kregen er zelfs twee.

- Klaas en Johanna zijn de voornamen die het meest voorkomen, beide acht maal.

2 reacties:

Peter zei

Leuk idee, Olga! Daar moet ik ook eens wat mee doen. Ik heb ooit wel eens een lijstje gemaakt met wat ik voor het gemak maar 'generatielengte' noem. Dan noteer ik van een bepaalde generatie wanneer het eerste/oudste geboortejaar is en wanneer het laatste/jongste sterfjaar. Als je dat bv. voor een parenteel doet, zie je soms aanzienlijke verschillen tussen families. Meestal ligt die generatielengte ruim boven de 100 jaar. Maar ik heb één familie waar dat getal structureel onder de 100 jaar ligt. Oorzaak weet ik nog niet, mogelijk slechte leefomstandigheden. Wat het echte nut van die statistiek is? Ach, niet alles hoeft nut te hebben, toch?

Olga zei

Dat is ook interessant, dat zogenaamde generatielengte.

Oh en nut hebben heeft het misschien niet, als het maar leuk is toch? -;)

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►