26 mei 2016

Olga's genealogie update mei 2016

26 mei 2016
In de maand mei heb ik mij bezig gehouden met de Noord-Hollandse kant van mijn stamboom maar ik zat vooral te wachten op een krantenbericht.

Een paar maanden geleden maakte Trove, een website waar onder meer gedigitaliseerde Australische kranten opstaan, bekend dat er een aantal nieuwe krantentitels zouden worden toegevoegd. Ik was daar erg blij mee omdat ik al jaren op zoek was naar een mogelijk krantenbericht van het dodelijke ongeluk van mijn oud-oom. Ik wist dus niet eens of er een krantenbericht van bestond.

Het geluk was echter eens een keertje met mij: Dutch Australian Weekly was een van de nieuwe kranten en daarin stond een klein berichtje. (Zie ook deze blogpost). Vorige week kwam hij beschikbaar en naast dat ik er blij mee was, kon ik het ook laten zien aan zijn dochter, met wie ik contact heb.

Zoals ik al eerder schreef heb ik me verder bezig gehouden met de Noord-Hollandse kant van mijn stamboom en dan vooral de Bakkers. Net als Jansen en de Vries soms lastig om te onderzoeken omdat er zoveel verschillende families de naam dragen zonder aan elkaar verwant te zijn. Maar goed, ik hou wel van een uitdaging -;)

In juni op mijn blog voornamelijk aandacht voor de families Kroeders , en de familie Van der Bleek oorspronkelijk uit Groningen. Over die laatste familie heb ik het al vaker gehad op mijn blog.

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►