18 april 2016

De kinderen van Roelof en Evertje: Roelof en Johanna

18 april 2016
Over Evertje Groeneveld en Roelof Bekkering heb ik het eerder gehad op mijn blog. Evertje is een jongere zus van mijn voorouder Johanna. De komende blogposts gaan over hun kinderen.

Tijdens mijn zoektocht naar de nakomelingen van Evertje en Roelof blijf ik niet alleen in Nederland, maar brengt het me ook naar de Verenigde Staten.

In dit laatste deel aandacht voor de twee jongste kinderen van Roelof en Evertje die in tegenstelling tot hun drie broers in Nederland blijven.

Roelf

Roelof wordt geboren op 11 september 1897. Op 13 oktober 1921, Roelof is inmiddels lithograaf van beroep, treedt hij in Groningen in het huwelijk met Geertruida Hinderika Bekker. Geertruida is geboren op 6 december 1899.

Na hun huwelijk gaan ze in Rotterdam wonen waar een dochter wordt geboren. In mei 1926 verruilen ze Rotterdam voor Den Haag waar het gezin wordt uitgebreid met een zoon.

Roelof overlijdt in januari 1972 in Den Haag op 74-jarige leeftijd. Geertruida overlijdt op 87-jarige leeftijd in 1987.

Johanna

De jongste van de tien kinderen is Johanna, geboren op 14 maart 1900. Op 11 oktober 1923 trouwt ze in Groningen met kantoorbediende Jacob Deen. Jacob komt op 23 september 1901 ter wereld, ook in Groningen.

Johanna en Jacob krijgen zes kinderen. Verdriet is er in 1943 als dochter Elisabeth Hilda na een kort ziekbed overlijdt op vierjarige leeftijd. Ook in hun latere leven krijgen ze verdriet te verwerken als twee kleinkinderen op jonge leeftijd overlijden.

Jacob overlijdt in 1987, Johanna op 88-jarige leeftijd op 1 januari 1989.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►