16 april 2016

De kinderen van Roelof en Evertje: Barteld

16 april 2016
Over Evertje Groeneveld en Roelof Bekkering heb ik het eerder gehad op mijn blog. Evertje is een jongere zus van mijn voorouder Johanna. De komende blogposts gaan over hun kinderen.

Tijdens mijn zoektocht naar de nakomelingen van Evertje en Roelof blijf ik niet alleen in Nederland, maar brengt het me ook naar de Verenigde Staten.

Barteld

Barteld Bekkering wordt geboren op 20 maart 1894. Samen met zijn broer Roelf emigreert Barteld op het schip de Noordam naar de VS. Daar komen ze aan op 13 april 1913. Barteld is dan 19 jaar. In de VS verandert de achternaam van Barteld in Bickering.

Op 1 januari 1918 trouwt Barteld met Adele Marie Elizabeth Nickel, geboren op 17 oktober 1899. Hij werkt tot aan zijn pensioen in 1959 bij General Electric Co. op de turbineafdeling. Daarnaast is hij net als Adele actief in het sociale leven in Schenectady.

In 1968 vieren Barteld en Adele hun 50-jarige huwelijk en speciaal hiervoor komen zijn zus Johanna en een neef en zijn vrouw uit Nederland over. (Zie krantenbericht hieronder)
Adele overlijdt na een lange ziekte in juli 1969. Ook Barteld wordt ziek en hij overlijdt het jaar erop.

Barteld en Adele krijgen vijf kinderen:

- Een dochter.

- Eva, geboren op 2 september 1921. Op nieuwjaarsdag 1942 treedt ze in het huwelijk met Russell J. Wullschleger.
Eva en Russell krijgen twee kinderen, een zoon en een dochter. Eva werkt in het Ellis Hospital in Schenectady en doet daarnaast ook veel voor de gemeenschap.

Russell overlijdt in 1989, Eva op 10 juli 2003.

- Een dochter.

- Adele wordt geboren op 28 november 1927. Ze overlijdt na een korte ziekbed op 4 september 1970. Met George Whitney krijgt ze een zoon. Wanneer ze met hem trouwde is mij nog onbekend. Vervolgens treedt ze in het huwelijk met Bernard E. Aunchman met wie ze drie dochters en een zoon krijgt.

-Over zoon Barteld weet ik erg weinig. Hij is geboren in 1930 of 1931.
In 1963 schrijft hij samen met Robert Brach The barkless dog : a handbook for the basenji owner. Het grootste deel van zijn leven woont Barteld in Los Angeles waar hij in 2009 overlijdt.
---------------------------------------------------------------------------------------
In het laatste deel van deze serie blogposts aandacht voor de twee jongste kinderen van Roelof en Evertje.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►