10 april 2016

De kinderen van Roelof en Evertje: Roelf

10 april 2016
Over Evertje Groeneveld en Roelof Bekkering heb ik het eerder gehad op mijn blog. Evertje is een jongere zus van mijn voorouder Johanna. De komende blogposts gaan over hun kinderen.

Tijdens mijn zoektocht naar de nakomelingen van Evertje en Roelof blijf ik niet alleen in Nederland, maar brengt het me ook naar de Verenigde Staten.

Roelf

Roelf wordt op 8 juli 1885 geboren in Groningen. In 1913 emigreert hij naar de Verenigde Staten en gaat in Schenectady, New York wonen. Daar treedt hij in het huwelijk met Grace ten Have, geboren in Haarlem op 4 april 1891.

Roelf wordt in de VS Ralph genoemd en de achternaam veranderd in Beckering. Hij overlijdt in maart 1952. Grace overleeft hem twintig jaar. Zij overlijdt in januari 1972.

Er worden drie kinderen geboren:

- Ralph, geboren op 17 januari 1915. Ralph zat in het leger en in de Tweede Wereldoorlog vocht hij tegen de Duitsers in Europa.

Op 27 augustus 1939 trouwt hij in Bennington, Vermont, met Martha Kluth. Zij is een dochter van Gus Kluth en Carolina Kano. Uit het huwelijk zijn mij twee zoons bekend.

Ralph overlijdt op 28 februari 1991, Martha een jaar later. Ik vond hun graf op Find My Grave.

- Edward komt ter wereld op 20 maart 1917.

Ik kom een krantenberichtje tegen uit september 1938  waarin staat dat hij met zijn auto tegen een andere auto botste. Hij had geen zware verwondingen en kon het ziekenhuis al weer snel verlaten.

Edward trouwt met Phoebe Mills en ze krijgen twee zoons en een dochter. Edward overlijdt in juli 1986. Phoebe is 97 als ze in 2010 overlijdt.

- Alberta Grace wordt geboren op 28 juni 1925..

Op 25 maart 1944 treedt ze in het huwelijk met marinier Hobart B. Becker. Ik vond onderstaand krantenbericht uit april 1944 waar werd bericht dat het tweetal was getrouwd. Alberta en Hobart krijgen samen een dochter.

Of Hobart en Alberta gescheiden zijn of dat Hobart overlijdt is mij onbekend. Wat zeker is, is dat Alberta tussen 1952 en 1972 hertrouwt met Karl Quirini. Karl overlijdt in 1999. In januari 2011 overlijdt Alberta. Ze laat een dochter en een kleindochter na.
---------------------------------------------------------------------------------------
In de volgende blogpost aandacht voor Jurrien.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►