06 april 2016

De kinderen van Roelof en Evertje: De twee Willems

06 april 2016
Over Evertje Groeneveld en Roelof Bekkering heb ik het eerder gehad op mijn blog. Evertje is een jongere zus van mijn voorouder Johanna. De komende blogposts gaan over hun kinderen.

Tijdens mijn zoektocht naar de nakomelingen van Evertje en Roelof blijf ik niet alleen in Nederland, maar brengt het me ook naar de Verenigde Staten.

De twee Willems

Willem is de eerste zoon. Hij wordt geboren op 22 november 1878. Hij overlijdt op 1-jarige leeftijd op 5 april 1880.

Het derde kind van Roelof en Evertje is wederom een zoon en hij wordt ook Willem genoemd. Hij wordt geboren op 1 maart 1881. Willem is vergulder van beroep. Op 13 november 1904 treedt hij in het huwelijk met Frederika Catharina Pestman. Frederika is geboren op 5 maart 1885 in Groningen.

Willem en Frederika krijgen zelf geen kinderen. Wel zorgen ze tijdelijk voor vier kinderen van Jan Wessels en Pietertje Langedijk na het overlijden van Pietertje.

Frederika overlijdt in 1958 op 73-jarige leeftijd, Willem in 1965 op 84-jarige leeftijd. Ze liggen in een graf samen met de moeder van Frederika.


---------------------------------------------------------------------------------------
In de volgende blogpost aandacht voor dochter Hiske.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►