13 januari 2016

Op zoek naar Klaas van der Bleek

13 januari 2016
Ik was al geruime tijd op zoek naar waar Klaas van der Bleek was gebleven. Klaas is een zoon van Drewes van der Bleek en Evertje Bosma.

Ik had de overlijdensadvertenties van Drewes en Evertje maar daar werden de kinderen niet met naam genoemd, dus dat spoor liep dood.

Een eerste aanwijzing vond ik in de krant De Volksvriend. In de editie van 2 november 1933 stond onderstaande zin:

Dit zou wel eens de door mij gezochte Klaas kunnen zijn. En toen ik zijn naturalisatiedocument vond wist ik dat Klaas was geëmigreerd naar de VS. Op  het document uit 1941 stond zijn geboortedatum en was zijn naam Clarence Drewes. Hij woonde op dat moment in Chicago aan de 7234 So. Washtenaw Avenue.

In de census van 1940 kom ik Klaas tegen. Hij is 31 en woont Ward 18, Chicago, Chicago City, Cook, Illinois, United States samen met zijn vrouw Gertrude en twee zoons.

Op Find a Grave vond ik het graf van Klaas en Gertrude. Klaas overlijdt in 1987, Gertrude vijf jaar later.

Nu nog het huwelijk vinden van Klaas en Gertrude.





2 reacties:

Unknown zei

I am the GGGrand daughter of Klass Drewes Vander Bleek. Let's email each other and talk

Olga zei

Hi you can mail me on c.kroeders@upcmail.nl

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►