24 januari 2016

Antonius van Baar

24 januari 2016
In april 2013 vertelde ik over mijn voormoeder Catharina Boersen, de moeder van mijn betovergrootvader. Catharina trouwt na het overlijden van haar eerste echtgenoot Pieter Stuijfbergen met Cornelis van Baar. Met hem kreeg ze zeven kinderen waarvan maar twee de volwassen leeftijd bereikten. Over een van die twee wist ik toen niets, Antonius van Baar.

Antonius wordt op 17 januari 1867 in Schoorl geboren als zoon van Cornelis van Baar en Catharina (Trijntje) Boersen.

Antonius is van beroep boerenknecht en wonende in Oudorp als hij op 10 februari 1889 trouwt in Krommenie met Johanna van der Laan. Johanna is 24, geboren in Krommenie waar ze ook woont en een dochter vanHendrk van der Laan en Maria Molenkamp.

Getuigen bij het huwelijk waren Johannes (Jan) van Baar, broer van Antonius, Leonardus Nicolaas Stuijfbergen, halfbroer van Antonius en mijn betovergrootvader, Bernardus van der Laan, een oom van Johanna en Klaas Hans, een gemeentebode.

Antonius en Johanna gaan in Heemskerk wonen waar zeven kinderen worden geboren: Cornelis Hendrikus, Maria Catharina, Hendrikus, Catharina, Antonius, Johannes en Jacobus Johannes.

Johanna overlijdt in 1942. Antonius in 1954 in Velsen op 87-jarige leeftijd.



0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►