06 april 2015

Vernoemingen

06 april 2015
Tijdens mijn stamboomonderzoek kom ik veel vernoemingen tegen, iets wat vroeger de gewoonste zaak van de wereld was. In mijn genealogie Snijder/Schnijder heb ik dat met de voornamen Johan Hendrik.

De eerste met die naam is mijn uit Duitsland afkomstige voorvader Johan Heinrich Schneyder. Johan Heinrich overlijdt in 1816 in Leeuwarden op 64-jarige leeftijd.

De zoon van Johan Heinrich, Hendrik, vernoemt zijn tweede zoon, geboren in 1852, naar zijn vader. Mijn overgrootvader, geboren in  1893 en ook Johan Hendrik genaamd,  is een kleinzoon van de hiervoor genoemde Hendrik. Een van zijn zoons, mijn opa, wordt naar hem vernoemd.

Erg leuk om te zien, ook omdat de vernoemingen hier niet bij ophouden. Zo hebben, naar mijn weten, alle kinderen van mijn overgrootvader een zoon Johan Hendrik genoemd.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►