10 april 2015

Ik ga een boek schrijven - 2

10 april 2015
Inmiddels ben ik begonnen met het schrijven van mijn boek. Vooraf moesten er wel keuzes worden gemaakt.

Zo zullen nog levende personen niet voorkomen in mijn boek aangezien ik hun privacy respecteer. Daarnaast zou ik ze, als ik ze wel zou vermelden, allemaal om hun toestemming moeten vragen. Mijn directe familie weet ik zo te vinden natuurlijk, maar wat betreft verre familie is dat een stuk moeilijker.

Daarnaast was er ook de vraag of ik enkel de mannelijke lijn of ook de vrouwelijke lijn zou volgen. Beide lijnen volgen levert mij meer werk op, maar dan ben ik wel zo compleet mogelijk. Ik heb dus voor dat laatste gekozen.

Tenslotte moest ik nadenken over de vorm. Wilde ik het in verhaalvorm of alleen de namen en de data. Zelf vind ik een genealogie in de vorm van een verhaal veel leuker om te lezen, dus daar heb ik dan ook voor gekozen.

Ik hoop dat het de komende tijd lekker weer blijft, zodat ik lekker in de tuin kan werken aan mijn boek.



0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►