13 april 2015

Genealogische bucketlijst

13 april 2015
Het is alweer twee jaar geleden dat ik heb geschreven over mijn genealogische bucketlijst. Tijd voor een update.

- Naar Zwitserland gaan om daar op zoek te gaan naar de voorouders van Ullrich Cnaus.

Nee, ik ben nog niet naar Zwitserland gegaan. Dat is echt een jarenplan.

- Een e-book of een normaal papieren boekje maken over één van de door mij onderzochte families. Dat is al een paar jaar een wens van mij, alleen kom ik er telkens niet toe om er aan te beginnen.

Zoals ik vorige week al schreef, gaat dit nu echt gebeuren. Ik ben er mee begonnen en zal op mijn blog geregeld updates geven van de voortgang.

- Maak een kwartierstaat van iemand aan wie je zelf niet verwant bent. De rubriek De voorouders van... tel ik niet mee omdat ik daar enkel de ouders, grootouders en overgrootouders van onderzoek.

Nog niet aan begonnen.

- Er staat veel genealogisch materiaal op mijn computer en er komt elke dag nieuw materiaal bij. Naast oude foto's ook akten e.d. Al het materiaal uitzoeken en categoriseren zodat het ook makkelijk is terug te vinden.

Daar ben ik bijna klaar mee. Alleen rest mij nog de documenten, krantenberichten en foto's die ik nog niet kan koppelen

- Foto's van al mijn overgrootouders hebben. Van vier heb ik nog geen foto namelijk Hendricus Joseph Kroeders, Willem Dirk Dagelet, Simon Petrus Gerardus Knuist en Anna Maria Stuijfbergen.

Ik heb alleen nog geen foto van Simon Petrus Gerardus Knuist. Ik ben bang dat dat ook een moeilijke zaak gaat worden omdat hij op jonge leeftijd in 1915 overleed.

- De ouders van Johan Hendrik Schneider/Snijder vinden en zijn huwelijk met Renske Hendriks.

Dit behoeft meer onderzoek. Ik heb een familie in Duitsland gevonden welke hoogstwaarschijnlijk de gezochte is, maar heb nog geen onomstotelijk bewijs. Het huwelijk van Johan en Renske heb ik  overigens ook nog niet gevonden.

- Uitzoeken waar Christiaan Verhoeks is gebleven.

Nog niet verder mee gegaan,

 - Uitzoeken waar Fokke en Hotze Fokkema in Amerika zijn gebleven. Zie deze blogpost.

Nog niet verder mee gegaan.

2 reacties:

Dawn Westfall zei

Good luck in writing your book, Olga! I find writing down goals help me achieve them. I have written a few books on my family history, although none on my Dutch heritage yet... My mother's roots go back to Groningen and Friesland as well. Is your Kloosterman family related to mine? I have a post about mine here:
http://wisteria-dawn.blogspot.com/search?q=kloosterman

Olga zei

Hi. Thanks voor your reply. I shall take a look on your site

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►