01 maart 2015

Vastloper: Kaatje Snijder

01 maart 2015
Kaatje Snijder is de zus van mijn overgrootvader. Over haar en haar  gezin weet ik redelijk veel, alleen weet ik niet wanneer zij is overleden.

Kaatje komt op 6 januari 1886 ter wereld in Groningen als dochter van Rudolph Snijder en Johanna Catharina Elsman. Op 6 november 1912 treedt ze in Utrecht in het huwelijk met de in Amersfoort geboren Willem Adam. Willem is een zoon van Gijsbert Adam en Trijntje Sukel. De bruid en de bruidegom zijn beiden 26.

Kaatje en Willem krijgen in elk geval vier  kinderen. Willem overlijdt in 1939 in Haren op 52-jarige leeftijd na een lang ziekbed. Kaatje kom ik nog eenmaal tegen, in 1947 als haar kleindochter Martje Buning overlijdt. Ze woont dan in Groningen. Daarna is ze spoorloos voor me.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►