20 maart 2015

Olga's gentip - Seeking Michigan

20 maart 2015
In mijn stamboom heb ik een aantal mensen die een nieuw bestaan opbouwden in de Amerikaanse staat Michigan. Voor onderzoek in Michigan is de site seekingmichigan een van mijn favorieten.

Ik ben erg blij dat onlangs een doorzoekbare database van overlijdensaktes van de twintiger en dertiger jaren van de vorige eeuw online is gekomen. Het gaat om 2,6 miljoen documenten. Wat ik er er fijn aan vind is dat de doodsoorzaak ook vermeldt staat in tegenstelling tot de overlijdensaktes hier in Nederland.

Zo vond ik de overlijdensakte van James Roede, zoon van John Roede en Bouktje van Dijk. (Zie voor een beschrijving van het gezin deze blogpost)

Hieronder de overlijdensakte van James, al staat daar zijn naam als Jenne. Naast de doodsorzaak weet ik nu ook waar en wanneer hij werd begraven. Daarnaast had ik de exacte geboortedatum van James nog niet.

De website Seeking Michigan is via deze link te bereiken.

1 reacties:

Dawn Westfall zei

My mother's ancestors came to Michigan from the Netherlands, so I am looking at both Michigan and Netherlands records similar to you, Olga!

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►