08 maart 2015

Meest bijzondere ontdekkingen

08 maart 2015
In de ruim zestien jaar die ik aan stamboomonderzoek doe heb ik al hele mooie en verrassende ontdekkingen gedaan. Tijd voor een overzicht van de vijf meest bijzondere.

- De afkomst van mijn voorouder Maria van der Tuin. Ze kreeg met een onbekende man een zoon. Vooraf wist ik enkel haar naam, maar daar kwam ik niet verder mee. Dankzij hulp loste ik de puzzel wel op. Lees hier de blogpost die ik erover schreef.

- De zoektocht en de vondst van mijn betovergrootvader Pieter van der Bleek. Bij het huwelijk van mijn overgrootmoeder was hij onvindbaar. Hij bleek aan de andere kant van het land terecht zijn gekomen waar hij hertrouwde en nog meer kinderen kreeg. Ik sprak een zoon uit dat tweede gezin en kwam zo meer te weten over het leven van Pieter .

De vondst van het graf van mijn betovergrootouders Leonardus Nicolaas Stuijfbergen en Elizabeth Winder. Ze liggen in het graf bij onder meer mijn oudtante.

- De ontdekking dat het graf van mijn betovergrootmoeder Trientje Kloosterman na ruim 80 jaar nog steeds bestaat.

- De zusjes Anna. Hoe ik door twee zusjes met dezelfde voornaam in de war raakte.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►