10 januari 2015

Op zoek naar Kloosterman in de VS - Arend Kloosterman

10 januari 2015
In 2012 schreef ik een aantal blogposts over de familie Kloosterman die naar de VS emigreerde. Inmiddels heb ik meer informatie over een aantal van de kinderen, vandaar  deze follow-up. Voor de serie van twee jaar geleden vind je hier deel 1, hier deel 2 en hier het derde deel.

Arend is de eennajongste zoon van Johannes Kloosterman en zijn eerste vrouw Fennechien Zwart. Op 16 februari 1889 treedt Arend, in de VS ook Harry genoemd, in het huwelijk met Trijntje Meijer. Over Arend en Trijntje weet ik verder weinig, over hun kinderen heb ik meer informatie gevonden.

De kinderen van Arend en Trijntje:

- Joe, geboren in 1889. Joe blijft ongehuwd en overlijdt in 1958. Hij ligt begraven op het Winchester Cemetery in Byron Center.

- William, geboren in 1890. William treedt in 1919 in Grand Rapids in het huwelijk met Ethel Mae Elliott. Drie zonen zijn mij bekend uit het huwelijk. Ethel overlijdt in 1979, William waarschijnlijk in 1973 maar daar heb ik nog geen goede bron van.

- Dochter Fannie wordt in 1892 geboren in Chicago. In 1918 huwt ze Clyde B. Hunter. Fannie en Clyde krijgen zes kinderen en ze wonen nog een tijdje in bij Arend, de vader van Fannie. Fannie overlijdt in 1972 op 79-jarige leeftijd. Clyde overleeft zijn vrouw zes jaar.

- Nick komt in 1894 ter wereld. Op 11 juli 1923 treedt hij in Indianapolis in het huwelijk met Mildred V. Schwab. Het echtpaar gaat in Michigan wonen (achtereenvolgens in Grand Rapids en Lowell) waar drie kinderen worden geboren. Nick overlijdt in 1961, Mildred vijf jaar later.

- Jennie wordt op 21 december 1897 geboren in Byron. In de census van 1920 woont ze in bij het gezin van haar oudere zus Fannie. Jennie zelf treedt op 24 december 1921 in het huwelijk met Alfred (Alvin) Annis. Twee dochters worden er geboren. Jennie overlijdt op 92-jarige leeftijd. Volgens haar obituary leeft dan nog alleen de jongste dochter.

- Florence, ofwel Flora, komt op 22 april 1901 ter wereld. Op een voor mij nog onbekend datum treedt ze in het huwelijk met Clinton Peck. Twee kinderen zijn mij bekend, Claud Carl die als baby overlijdt, en Clinton H. Volgens de census van 1940 wonen Clinton, Florence en hun zoon bij Arend, de vader van Florence. In 1941 komt Clinton bij een ongeluk om het leven. (zie krantenbericht hieronder) Florence hertrouwt met Barel Pauly en overlijdt in 1978. Ze ligt samen met haar eerste man Clinton in een graf.

- Mary is de jongste. Over haar weet ik alleen, door obituary's van een zus en broer, dat ze getrouwd was met Dick Burns.

Volgende week aandacht voor een andere broer van Arend, Albert.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►