08 januari 2015

Olga's genealogie update - 1

08 januari 2015
Voorheen deed ik elke maand een genealogische update. Voortaan doe ik dit nu alleen nog als er dingen te melden zijn.

Over mijn betovergrootmoeder Trientje Kloosterman heb  ik vaker geschreven. Afgelopen week kwam Gineke, met wie ik in contact kwam via Facebook en die net als ik van Trientje afstamt, er via internet achter dat het graf mogelijk nog bestond. Eergisteren belde ik met de gemeente Groningen om na te vragen of dit inderdaad zo is. Groot was mijn verrassing dat, 81 jaar na haar overlijden, het graf van Trientje nog steeds bestaat.

De moeder van Gineke is naar de begraafplaats in Groningen gegaan en vond het graf, wat waarschijnlijk al vele jaren niet meer is bezocht. Ze zag het niet gelijk want de steen lag op de grond. Inmiddels staat die weer zoals hij hoort. In de toekomst hoop ik het graf van Trientje met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Overigens ging Gineke ook op zoek naar het graf van een andere betovergrootmoeder. Dat verhaal is te lezen op haar blog die via deze link is te vinden.

Komend weekend een follow-up van een serie blogposts die ik in 2012 schreef over een familie Kloosterman die naar de VS emigreerde. Inmiddels heb ik meer informatie over een aantal van de kinderen. Voor de serie van twee jaar geleden vind je hier deel 1, hier deel 2 en hier het derde deel.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►