16 januari 2015

Een onverwachte vondst

16 januari 2015
Ik ben pas geïnteresseerd in stamboomonderzoek sinds 1998/1999. Voor die tijd had ik er weinig mee. Het enige wat een beetje in de buurt kwam was dat ik altijd alle verjaardagsdata van iedereen in de familie wist.

In 1989 overleed mijn oud-tante, een halfzus van mijn oma, en samen met mijn vader ging ik naar de begrafenis. Het enige wat ik me er nog van kan herinneren is dat ze in een familiegraf werd bijgezet maar wie daar meer lagen interesseerde me toen niet echt.

In december afgelopen jaar gingen mijn zusje, zwager en ik naar het graf van mijn vader toe. Sinds zijn begrafenis zijn we er wel vaker geweest maar nu besloot ik nadat we bij papa waren geweest, voor mijn stamboom eens te gaan zoeken naar het graf van mijn oud-tante die net als veel andere familie van mijn vaders kant op hetzelfde kerkhof ligt. Na even zoeken vond ik het familiegraf waar onder meer ook haar man in ligt. De twee namen bovenin trokken echter mijn aandacht: Leonardus Nicolaas Stuijfbergen en Elizabeth Stuijfbergen-Winder, mijn betovergrootouders!

Ik had nooit verwacht dat zij bij mijn oud-tante in het familiegraf lagen. Sowieso had ik nooit gedacht dat hun graf zou zijn terug te vinden. Dit was dus een erg onverwachte vondst.

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►