01 oktober 2013

Olga's genealogie update- september

01 oktober 2013
Het is begin oktober dus weer tijd voor een update. De vorige update is hier na te lezen.

In augustus begon ik met de serie Alkmaarse oorlogsslachtoffers. Het is mooi om te lezen dat deze blogposts goed worden gelezen. Ik kreeg een vraag van een lezer waarom ik geen aparte site voor Alkmaarse oorlogsslachtoffers maak. Het is wel iets waar ik over heb nagedacht maar vooralsnog zit het nog niet in de pijplijn. Maar wie weet denk ik daar over een tijdje anders over.

Via een genealogieforum kwam ik afgelopen week in contact met een kleindochter van de broer van mijn opa. Deze broer is op relatief jonge leeftijd overleden en ik kende niemand van zijn kinderen en kleinkinderen. Het grappige is dat ze in Australië woont, het land waar onze opa's met hun gezinnen hebben gewoond en waar haar grootvader om het leven kwam bij een ongeluk.

Ook leerde ik afgelopen maand weer een nieuw familielid aan de Knuistkant kennen. Daarnaast was er ook triest nieuws. Een familielid in de Verenigde Staten overleed op veel te jonge leeftijd.

Tot slot de drie best gelezen berichten van september

Alkmaarse oorlogsslachtoffers: 17 december 1944
Een krantenbericht uit 1957
Olga's geneatip : Oude Nederlandse kranten

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►