18 oktober 2013

Een krantenbericht uit 1940

18 oktober 2013
Nieuwe provinciale Groninger courant 05/11/1940
Door de duisternis misleid en verdronken

Zaterdagavond vond te Ezinge een tragisch ongeval plaats. De 25-jaroge B. Rozema keerder van  zijn te Ezinge wonende zwager naar zijn ouderlijke woning te Feerwerd terug, docj geraakte waarschijnlijk door den storm en het zeer slechte weer, zonder dat iemand het bemerkte, in het Oldehoofse kanal, waarbij hij jammerlijk verdronk. In den nacht van Zaterdag op Zondag werd zijn rijwiel nog opgehaald, terwijl Zondagmorgen na korten tijd dreggen zijn lijk werd gevonden.

Berend Rozema wordt op 21 november 1915 geboren in Feerwerd. Hij is dus geen 25 maar 24 als hij op 2 november overlijdt.

Berend was een neef van de Berend die 1941 verdronk. Een rare speling van het lot....


2 reacties:

Joan Bos zei

Arme Berend. Dat doet me denken aan een verhaal dat mijn ouders vertelden over een ongeluk bij ons in de polder, waarbij jongelui meenden dat de dwarsweggetjes doorliepen en in het donker rechtdoor in de sloot reden en vreselijk verwond raakten. Ik zal eens zoeken of ik dat ook in de kranten terug kan vinden.

Olga zei

Ik ben benieuwd. Laat het me weten als je het bericht hebt gevonden.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►