11 september 2013

Een krantenbericht uit 1940

11 september 2013
In januari 2012 plaatste ik op mijn blog een krantenbericht over dat het lijk van de vermiste Engelbertus Hendrikus Knuist was opgehaald uit het water. Ik heb nu ook het krantenbericht gevonden dat werd geplaatst naar aanleiding van zijn vermissing. Ik ben er erg blij mee omdat bij dit bericht uit De Telegraaf ook een foto van Engelbertus is bijgesloten. Weer iemand van wie ik nu weet hoe hij eruit zag.
De Telegraaf 03/04/1940
Man vermist.
De commissaris van Politie in de 2e sectie, bureau Marnixstraat 148 te Amsterdam, verzoekt namens de echtgenoote, bekend te worden gemaakt met de verblijfplats van den heer Engelbertus Hendrikus Knuist, geboren te Rotterdam 4 april 1879, die sedert 20 maart j.l. spoorloos verdwenen is en van wien een ongeluk wordt gevreesd.

Signalement: klein postuur, grijze snor en dito puntbaardje, gekleed in donkeren winterjas, dito grijzen gleufhoed, draagt bril, donkerblauw costuum, zwarte lage schoenen, rood gestript strikje met stijven koord. Indien men hem vindt, wordt bericht verzocht aan bovengenoemd bureau.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►