24 augustus 2013

Theodorus Jansz van Kempen en Aagje van Oosten

24 augustus 2013
Een tak van mijn stamboom waar ik vooralsnog nog weinig over heb geschreven op mijn blog zijn de Van Kempens. Via Pieternelletje van Kempen, de eerste vrouw van Gerrit Knuist, ben ik verwant aan deze familie.

Theodorus Jansz van Kempen, roepnaam Dirk, wordt omstreeks 1778 geboren in Veur als zoon van Jan Dirksz van Kempen en Maria Gerritsdt van Duijker. Op 13 mei 1804 trouwt hij in Voorburg met Aagje van Oosten.

Elf kinderen zijn mij bekend uit het huwelijk:
- Abraham, trouwt met Wilhelmina Christina Lubbers.
- Maria Margaretha, trouwt (1) met Willem Kleijnis en (2) met Laurentius van der Horst.
- Joannes, trouwt met Niessie Hartveld.
- Maarten, jong overleden.
- Aagje, trouwt met Cornelis van der Zalm.
- Jannetje, jong overleden.
- Petronella Cornelia (Pieternelletje), trouwt met Gerardus Knuist.
- Cornelis, jong overleden.
- Jannetje, jong overleden.
- Jannetje, trouwt met Martinus van Beijersberg van Henegouw.
- Martinus, jong overleden.

Aagje overlijdt op 3 januari 1851, Dirk overleeft haar slechts negen dagen. 

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►