01 augustus 2013

Olga's genealogie update - juli

01 augustus 2013
Het is augustus, dus weer tijd voor een nieuwe update. De vorige update kun je hier vinden.

In juli ben ik weer van start gegaan met de serie De voorouders van........ . Vorig jaar startte ik met de serie waar ik op zoek ging naar de ouders, groot- en overgrootouders van Nederlandse sporters.  Vorige maand besloot ik er weer mee te beginnen, maar het dan wel breder te trekken. Niet alleen sporters, maar ook acteurs, zangers, schrijvers, toneelspelers etc. In juli ging ik al eerste op zoek naar de voorouders van Heintje Davids, wat hier is terug te lezen.

Afgelopen maand ben ik begonnen met de nieuwe serie Alkmaarse oorlogsslachtoffers.  Er waren verschillende redenen om met deze reeks te starten. Allereerst ben ik een geboren en getogen Alkmaarse waardoor het mijn belangstelling wekte. Daarnaast vind ik dat de mensen die toen hun leven lieten, nooit mogen worden vergeten. Met Alkmaarse oorlogsslachtoffers hoop ik daar een bijdrage aan te leveren.

De afgelopen weken heb ik me vooral beziggehouden met het ordenen van mijn aktes/foto's en andere documenten. Inmiddels zijn er nu zo'n 6550 geïndexeerd en zit ik nu op ruim de helft.  De komende tijd wil ik me echter weer op het onderzoek zelf storten. Het ordenen is leuk omdat je weet waar je het voor doet, maar het onderzoeken is natuurlijk veel interessanter. 

Tot slot de drie best bekeken berichten van deze maand:

- Wie zijn deze vrouwen?
- Alkmaarse oorlogsslachtoffers: Het gezin Berlijn
- Het korte leven van Ben en Hans Fontein

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►