01 juli 2013

Olga's genealogie update - juni

01 juli 2013
Het is 1 juli, het begin van een nieuwe maand, dus weer tijd voor een nieuwe update. De vorige update kun je hier nalezen.

In mijn onderzoek naar de familie Stui(j)fbergen kwam ik afgelopen maand in contact met een familielid uit Australië. We zijn familie, maar onderzocht wordt nog hoe. Wordt dus vervolgd.

Op 28 februari van dit jaar vertelde ik over mijn zoektocht naar Jan Schnijder. Eén van mijn vragen was wanneer Jan en zijn tweede vrouw Maria Agnes waren gescheiden. Dankzij de Rotterdamse gezinskaart heb ik nu meer informatie. Daar staat namelijk het volgende: zou gescheiden zijn. Bewijs van inschr huw is afgegeven 4/7 39. Gewaarschuwd dat scheiding niet is ingeschreven.

De vraag die dan bij me opkomt is of ze daadwerkelijk wel zijn gescheiden. Nader onderzoek moet dat uitwijzen.

Sowieso zullen Jan en Maria Agnes niet goed uit elkaar zijn gegaan. Dat maak ik op uit de volgende zin die op de gezinskaart staat: No. 4 heeft verzocht geen inlichtingen omtrent adres te verstrekken aan no. 1. 14/10 36 (no.1 was Jan, no.4 Maria Agnes)

Deze maand aandacht voor de nakomelingen van Franciscus Dagelet en Clara Gertrudis Egge van wie ik via mijn oma ook afstam.

Tot slot de drie best bekeken berichten in juni.

Korte huwelijken - Echtpaat Bruins/Holema
Olga's gentip - Rotterdamse jaarboekjes
Stadsarchief Deventer - Bevolkingsregisters 1811-1940

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►