30 juni 2013

Olga's geneatip - Mijn favoriete genealogische blogs

30 juni 2013
Vandaag in Olga's geneatip aandacht voor een aantal van mijn favoriete genealogische blogs. Mede door het lezen van genealogische blogs ben ik in 2011 met mijn eigen blog begonnen. Ik wilde mijn gevonden informatie delen en daarnaast hoopte ik nieuwe familieleden te leren kennen. En dat laatste is zeker gelukt.

Alhoewel de meeste genealogische blogs in het Engels zijn geschreven, komen er gelukkig langzaam ook meer Nederlandstalige blogs bij.

Peter's blog

Deze persoonlijke blog gaat over genealogie, geschiedenis maar bijvoorbeeld ook over de bezienswaardigheden op vakantie. In de meeste gevallen zijn de blogs zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven.

Blogginggenealogy.com

Als je een genealogische blog wil beginnen, is deze blog een goede start. Je vind er veel tips om je blog tot een succes te maken. Ook al wordt deze blog niet wekelijks bijgehouden, het is zeker een bezoekje waard. 

The Organized genealogist

Ik geef het toe. Ik ben geregeld een chaoot en dat is niet handig bij stamboomonderzoek. Daarom is The Organized genealogist echt een blog voor mij. Je kunt er tips, ideeën en methodes vinden en delen om je gegevens zo goed mogelijk te organiseren.

Naast het blog is er een website en een Facebookgroep. Die kan je hier en hier vinden.

Genealogy Tip of the Day

Soms loop je vast bij je onderzoek naar een voorouder en weet je niet meer hoe je verder moet, of je zoekt gewoon nieuwe inzichten. Op deze blog krijg je, zoals de titel al zegt, dagelijks een genealogische tip. Overigens kun je de dagelijkse tip ook via mail krijgen.

Van dezelfde webmaster is ook Search Tip of the Day

Genealogie Bos

Een persoonlijke blog over voorouders in-  en streekgeschiedenis van Zuid-Holland en de Langestraat. Veel boeiende verhalen waarvan deze één van mijn favorieten is.

Unclaimed Ancestors

Jodi startte Unclaimed Ancestors omdat ze niet wist wat ze moest doen met alle oude foto's die ze op rommelmarkten en dergelijke kocht. Ze onderzoekt de foto's en probeert familieleden van de geportretteerden te vinden.

Genea-Musings

Genea-Musings is één van de bekendste genealogische blogs. De blog bevat genealogisch nieuws, reviews van genealogische sites, maar ook persoonlijke genealogische verhalen van webmaster Randy Seaver.

Nutfield Genealogy

Een blog over genealogie, locale geschiedenis en historisch onderzoek van en in New England (VS) en andere interessante plaatsen.

2 reacties:

Joan Bos zei

Dankje, Olga!

Peter zei

Ik ben vereerd! Echt waar!!
Bedankt.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►