25 mei 2013

Fedde Barend en Jantine van der Molen-Van der Bleek

25 mei 2013
Jantine van Der Bleek is een zus van mijn overgrootmoeder. Hieronder een verslag van mijn zoektocht naar haar.

Jantine wordt geboren op 24 april 1900 in Groningen als vierde kind van Pieter van der Bleek en Trientje Kloosterman. In Groningen groeit ze ook op met  vier zussen en twee broers.

Op 16 oktober 1919 trouwt ze aldaar met Fedde Barend van der Molen. Fedde Barend is 24 jaar, glasbewerker van beroep en geboren in Amsterdam. Het jaar erop wordt in Groningen hun eerste kind geboren, een dochter. Nier lang daarna verhuist het gezin naar Amsterdam waar zoon Fedde in 1922 wordt geboren. Het gezin blijft er niet lang wonen, want in 1925 wordt in Groningen een dochter geboren. In 1927 verruilen ze Groningen voor Den Haag en daar wordt in 1934 nog een dochter geboren.

Zoon Fedde overlijdt in 1954 op 31-jarige leeftijd. Hijzelf en ook zijn ouders woonden op dat moment nog in Den Haag. Wanneer Fedde Barend en Jantine zijn overleden weet ik niet, net als dat ik behalve een geboortedatum niets weet over hun dochters. Mocht u aanvullende informatie hebben, laat het mij weten via dit emailadres.

Dankzij Gineke en haar moeder heb ik wel een foto van Fedde Barend en Jantine.(zie hieronder) 

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►