26 april 2013

Op zoek naar de kinderen van Hendrik Snijder en Hemke Kuipers

26 april 2013
Om een stamboom zo compleet mogelijk te maken wil je als genealoog natuurlijk ook de gegevens hebben van generaties die na 1913 zijn geboren. Vanwege de wet op de privacy, waar ik natuurlijk achter sta, is dat echter een stuk moeilijker. Familieberichten uit de krant zijn dan een optie, maar ook informeren binnen je familie is een goede tip.

Maar mocht het om familie gaan die verder van je afstaat en je vind in kranten weinig tot geen informatie, dan wordt het een stuk moeilijker. Een van de redenen van mij om deze blog te starten is om in contact te komen met familieleden voor het uitwisselen van gegevens. Zo ook met onderstaand gezin.

Hendrik Snijder is een oudere broer van mijn overgrootvader Johan Hendrik. Hendrik wordt op 13 maart 1883 geboren in Groningen als zoon van Rudolph Hendrik Snijder en Johanna Catharina Elsman. Hendrik, letterzetter van beroep, trouwt op 3 juni 1906 met Hemke Kuipers. Hemke, geboren in 1878, is afkomstig uit Stiens, gemeente Leeuwarderadeel. 
35-jarig huwelijk Hendrik en Hemke

Hun eerste kind wordt in 1906 levenloos geboren. In 1907 wordt zoon Rudolf geboren, in 1908 gevolgd door dochter Janke. In 1911 wordt zoon Sijbe Hendrik geboren. Dat waren vooralsnog de kinderen van wie ik een akte kon vinden.

Moeder Hemke overlijdt in 1943. Aan de hand van haar overlijdensadvertentie bleken er nog meer kinderen te zijn, geboren na 1912. Hieronder de informatie die ik heb. Heeft u aanvullingen, stuur me dan via deze link een mailtje.

Kinderen van Hendrik en Hemke

- Rudolf geboren op 25 juli 1907 in Groningen.

Rudolf trouwt op 22 juli 1935 met Jantje Ellechien Kuper. Hij is dan net als zijn vader van beroep agent van politie. Rudolf is overleden voor 1963 want in de overlijdensadvertentie van de vader van Jantje staat zijn naam niet, enkel Jantje als J.E. Snijder-Kuper. Het echtpaar heeft minimaal 1 kind. Bij het overlijden van de moeder van Jantje in 1972 is zij nog in leven maar daarna kom ik haar niet meer tegen.

- Janke wordt geboren op 7 november 1908 in Groningen.

Op 25 september 1930 trouwt ze aldaar met Willem van Dijken (lees meer over hem in deze blogpost) Uit het huwelijk zijn mij vijf kinderen bekend. Janke hertrouwt in 1956 met Roelf Musch. Ze overlijdt in 1984 in Groningen, Roelf vijf jaar later.

- Sijbe Hendrik wordt op 23 april 1911 geboren te Groningen. Op 11 oktober 1934 trouwt hij in Groningen met Hendrika Leertouwer. Daar wordt hun eerste kind geboren waarna het gezin naar Rotterdam verhuist. Verdere informatie is onbekend.


- D. Snijder. Zij trouwde in 1937 met M.H. Goudberg. Drie kinderen zijn mij bekend. Verdere informatie ontbreekt.

- Hendrik, verdere gegevens niet bekend

- K. Snijder, geen gegevens bekend

- Johanna Catharina trouwt met Gustav Hindrik Robert König, overleden in 1944. 1 kind bekend.   
 

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►