01 april 2013

Olga's genealogie update - maart

01 april 2013
Het is begin april, dus wederom tijd voor een nieuwe update. De vorige update is hier na te lezen.

In maart vroeg ik bij het Amsterdams Stadsarchief om de archiefkaarten van mijn grootouders en mijn oud-oom openbaar te maken. Alle drie zijn ze al geruime tijd overleden, maar ik kon de kaarten niet inzien omdat dat bij het archief daar niet bekend was. Binnen twee weken, zoals aangegeven, kon ik ze tegen een geringe betaling van de site downloaden. Dankzij de persoonskaarten weet ik nu precies waar en wanneer ze in Amsterdam woonden en wanneer ze precies emigreerden naar Australië.

In januari van dit jaar plaatste ik in de rubriek Korte Huwelijken dit bericht. Ik dacht toen dat Gerardus Petrus van Latum en zijn eerste vrouw Christina Höcker geen kinderen hadden. Herman Bennink reageerde op dat bericht met dat ze wel kinderen hadden.

Door het aanzetje dat hij gaf, bedankt Herman, heb ik drie kinderen kunnen vinden:
- Johannes Henricus, geboren 1899 te Den Haag
- Christina Maria, geboren 1901 te Delft
- levenloos geboren dochter 1904 te Haarlem

Komende maand meer aandacht op deze blog voor de Noord-Hollandse tak van mijn familie.

Tot slot de drie best bekeken berichten van maart
Stef Bos in Verborgen Verleden
Lijst slachtoffers van onder meer Russische veldtocht
Vandaag in 1858

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►