12 april 2013

Jaap Stuijfbergen (†1948)

12 april 2013
Over Leo Cornelis Stuijfbergen, een neef van mijn oma, schreef ik vorig jaar deze blog. Over zijn broer Jaap wist ik toen weinig, inmiddels is dat veranderd.

Vorig jaar wist ik enkel dat Jaap overleden was in Nederlands-Indië in 1948. Bron was het graf van zijn ouders waar ook zijn naam en die van Leo opstaan. Omdat toen in Nederlands-Indië een oorlog bezig was, was ik eerst bang dat hij daar een slachtoffer van was geworden, tot ik onderstaand krantenbericht tegenkwam. 

Hij was dus tengevolge van een verkeersongeval overleden. Volgens de overlijdensadvertentie die zijn ouders lieten plaatsen was Jaap overleden in het Marinehospitaal in Soerabaya. Hij werd slechts  18 lentes jong.
Uit De Nieuwsgier 06/08/1948

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►