14 maart 2013

Vandaag in 1858

14 maart 2013
Vandaag in 1858 wordt Leonardus Nicolaas Stuijfbergen geboren. Leonardus is mijn betovergrootvader.
Geboorteakte Leonardus Nicolaas
Leonardus wordt geboren in Schoorl en is een zoon van Pieter Stuifbergen en diens eerste vrouw Catharina Boersen. Op 12 februari 1882 trouwt hij met Elizabeth Winder, dochter van Jacob Winder en Antje Bakker.

In september van dat jaar wordt een tweeling geboren, maar beiden overlijden tijdens de bevalling. Er volgen nog acht kinderen waarvan er vier de volwassen leeftijd bereiken: Petrus, Anna Maria (mijn overgrootmoeder), Catharina en Simon Petrus.

Leonardus en Elisabeth blijven hun hele leven in Alkmaar wonen, onder meer aan de Zandersweg en de Julianastraat. In 1930 overlijdt Elisabeth, Leonardus drie jaar later.

5 reacties:

simone zei

Wat leuk! Ik heb ook in mijn stamboom familie uit Schoorl :D Ze hebben daar best een poos gewoond. Vanaf eind 1700 dacht ik zo uit mijn hoofd :)


Olga zei

hahaha grappig inderdaad. Overigens kwamen ze niet uit Schoorl vandaan. Vader Pieter Stuifbergen uit Bergen en zijn voorouders uit Castricum. De moeder van Leonardus Nicolaas, Catharina Boersen, kwam uit Alkmaar. Het gezin woonde er na het huwelijk van Pieter en Catharina.

simone zei

Het werkt wel verslavend he zo'n stamboom? Ik ben er in vlagen veel mee bezig. Ik vraag me ook altijd zoveel af over de mensen die ik tegenkom. Erg interessant. Ik gebruik my herritage op dit moment, mijn site: http://www.myheritage.nl/site-184681452/de-jong

simone zei

En die documenten. Wat zijn ze mooi.

Olga zei

Ja het is idd erg verslavend. Ik heb hetzelfde hoor. Ik vraag me ook echt af hoe mijn voorouders waren. Je kunt allemaal data vinden, hun beroep, waar ze woonden, maar hoe ze waren als persoon niet. Dat is wel jammer ;)

Ik ga eens kijken op je site. Misschien kom ik nog bekende namen tegen :D

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►