22 maart 2013

De vooruitgang van mijn genealogische bucketlist

22 maart 2013
Op 12 juni vorig jaar maakte ik mijn genealogische bucketlist, een lijst met dingen die ik nog wil doen voor ik overlijdt. (zie ook hier) Nu bijna negen maanden later tijd om eens te kijken hoe het met die doelen gaat

- Naar Zwitserland gaan om daar op zoek te gaan naar de voorouders van Ullrich Cnaus.
Nee, ik ben nog niet naar Zwitserland gegaan. wel heb ik een mogelijke doorbraak die ik, als ik naar Zwitserland ga, zal onderzoeken. Over die mogelijke doorbraak lees je hier.

- Een e-book of een normaal papieren boekje maken over één van de door mij onderzochte families. Dat is al een paar jaar een wens van mij, alleen kom ik er telkens niet toe om er aan te beginnen.

Ik heb al wel een opzet gemaakt hoe ik het er wil laten uitzien. Een deadline wanneer ik het af wil hebben, heb ik (nog) niet. Net als met genealogie is het niet iets wat je even zo doet.  

- Maak een kwartierstaat van iemand aan wie je zelf niet verwant bent. De rubriek De voorouders van... tel ik niet mee omdat ik daar enkel de ouders, grootouders en overgrootouders van onderzoek.

Nog niet aan begonnen. Heeft u als lezer een goede suggestie mail me dan.

- Er staat veel genealogisch materiaal op mijn computer en er komt elke dag nieuw materiaal bij. Naast oude foto's ook akten e.d. Al het materiaal uitzoeken en categoriseren zodat het ook makkelijk is terug te vinden.

Volgens de laatste telling heb ik inmiddels 5.552 aktes/foto's en ander genealogisch materiaal gecategoriseerd. Ik heb ook nog een zooi wat dat nog niet is, dus voorlopig heb ik daar wel genoeg werk aan.

Ik heb ook nog een paar nieuwe doelen voor de lijst:

- Foto's van al mijn overgrootouders hebben. Van vier heb ik nog geen foto namelijk Hendricus Joseph Kroeders, Willem Dirk Dagelet, Simon Petrus Gerardus Knuist en Anna Maria Stuijfbergen.

- De ouders van Johan Hendrik Schneider/Snijder vinden en zijn huwelijk met Renske Hendriks. 

- Uitzoeken waar Christiaan Verhoeks is gebleven. Zie ook deze blogpost.

- Uitzoeken waar Fokke en Hotze Fokkema in Amerika zijn gebleven. Zie deze blogpost.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►