13 februari 2013

Mogelijke doorbraak in onderzoek Ullrich Cnaus

13 februari 2013
Al jaren ben ik op zoek naar de ouders van Ullrich Cnaus, een voorouder van mij die vanuit Zwitserland terecht kwam in ons land. (Zie ook deze blogpost)

Online zoeken in genealogische gegevens uit Zwitserland is niet makkelijk, en even naar het archief gaan in Zwitserland kan natuurlijk niet. In Nederland kwam ik niet verder, dus besloot een paar mailtjes te sturen richting Zwitserland, maar helaas geen respons.

Onlangs besloot ik op Familysearch te kijken of er nieuwe Zwitserse gegevens waren toegevoegd. Ik had er al een tijdje niet meer gekeken dus was benieuwd. En het was raak! Ik vond een Ulrich Kauz, gedoopt op 24 maart 1758 in Pfynn, Thurgau als zoon van Hans Melchior Kauz en Anna Lisabeth Hagg. De kans was groot dat dit mijn Ulrich was. Ik vond van dit echtpaar nog drie kinderen, Melchior, Susanna en Anna Catharina. Daarnaast vond ik ook het huwelijk van Hans Melchior en Anna Lisabeth. (zie hieronder)
Heb ik zekerheid dat dit mijn Ulrich is? Nee, maar de kans is wel groot. In mijn vorige blogpost had ik het erover dat in zijn overlijdensakte stond dat hij afkomstig was uit Breil, Graubunden (Zwitserland) Aanvankelijk dacht ik dat hij daar dan ook geboren moest zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet anders zou er wel staan dat hij er was geboren.

Duidelijkheid heb ik nog steeds niet. Ook heb ik het huwelijk van Ullrich en zijn vrouw Francina Kleindijk nog niet gevonden. Misschien als ik die vind dat daar wel op staat waar hij is geboren.

In elk geval gaat de zoektocht door.




2 reacties:

Peter zei

Ook kleine aanwijzingen zijn resultaten!

Olga zei

Precies. En ik ben al zo lang met deze zoektocht bezig dat ik hier toch wel heel erg blij mee ben.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►