28 februari 2013

Jan Schnijder en zijn vrouwen

28 februari 2013
In de rubriek vastlopers aandacht voor personen in mijn gegevens waar ik niet verder mee kom in de hoop dat u als lezer kan helpen. Ditmaal aandacht voor Jan Schnijder, een neef van mijn overgrootvader.

Jan Schnijder wordt op 26 april 1883 in Leeuwarden geboren als oudste zoon van Johan Hendrik Schnijder en Arentje Kuiper. Op 11 januari 1911 trouwt hij te Amsterdam met Anna Jacoba Broekhuijzen. Voor beiden is het hun eerste huwelijk. In 1925 verruilt het echtpaar Amsterdam voor Rotterdam samen met Jan Gerrit Wijtze Kuiper, een achterneef. Zelf hadden ze geen kinderen.

Anna Jacoba overlijdt op 8 december 1932 in Rotterdam. Anderhalf jaar later hertrouwt Jan in Rotterdam met Maria Agnes Visser, dochter van Gerardus Visser en Maria Hubertina Hermans. Vanaf daar ben ik Jan kwijt totdat ik zijn overlijden terugvind in Assen in 1947. Hij is dan gescheiden van Maria Agnes en hertrouwt met Jacomina Maria de Vries.

De vragen die ik heb zijn:
- Wanneer zijn Jan en Maria Agnes gescheiden
- Wanneer is Jan hertrouwd?

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►