23 februari 2013

Franciscus Maria Dagelet

23 februari 2013
Over Fransiscus Maria Dagelet, broer van mijn voorvader, wist ik niets meer dan zijn doopdatum. Ik dacht dat hij als kind dan ook was overleden.Toen ik onlangs de tijdschriften inlas die sinds kort te zien zijn op de site van de Koninklijke Bibliotheek, moest ik daar echter op terugkomen.

Ik vond hem terug in een lijst met geslaagde onderwijzers vierde rang. (zie hieronder)

In elk geval is mij nu duidelijk dat hij niet op jonge leeftijd is overleden. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen waar hij naar toe is gegaan, of hij getrouwd is en kinderen had en wanneer hij is overleden. Ik heb nu in elk geval al meer informatie over Franciscus Maria dan ik aanvankelijk had.

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►