08 januari 2013

Sterrenkundige Joseph Lepaute Dagelet

08 januari 2013
In maart 2012 plaatste ik een blog over het eiland Dagelet. (Hier na te lezen) Daarin vroeg ik me af of sterrenkundige Joseph Lepaute Dagelet tot mijn Dageletfamilie behoorde.

Dankzij een reactie van Elise weet ik nu dat het niet zo is. Hieronder de Engelse tekst die ze mij stuurde: "I am a distant cousin of Joseph Lepaute-Dagelet and I have made a few researches about him. What I can tell you is that his real name was actually only "Joseph Lepaute". He took the name "Dagelet" because it was the name of a street in his native village (Thonne la Long in France, near the Belgian border). He did not have any descendants (that we know of), as he died before getting married during his expedition with Laperouse. For that matter, I do not think that he can be related to your grand-mother. However, I do not have any clue as to where the name of the Dagelet street comes from, and it could very well have some link with your family as the village is very close to Belgium."

Vooralsnog dus geen familie. De vraag is wanneer mijn tak van de familie Dagelet de naam ging dragen en waarom juist die naam. Ik hoop daar in de toekomst achter te kunnen komen.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►