17 oktober 2012

Op zoek naar Kloosterman in de VS-3

17 oktober 2012
Eerder dit jaar vertelde ik over mijn zoektocht naar Eise Toonder die emigreerde naar de Verenigde Staten. (Lees hier deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4) Johannes Kloosterman deed precies hetzelfde en daar gaat deze zoektocht over. Dit is deel 3. Deel 1 is hier te vinden en deel 2 hier.

En hoe verging het de rest?

Allereerst nog even terugkomend op het vorige deel. Ik heb de overlijdensdatum van Trientje Kloosterman gevonden. Zij overleed op 18 augustus 1937 in Chicago, Cook. 




Vader Johannes Kloosterman overlijdt op 23 februari 1908 in Chicago. (zie hierboven) Het overlijden van zijn tweede vrouw Jantje heb ik nog niet naar boven kunnen halen.

Over de andere kinderen van Johannes en zijn eerste vrouw Fennechien heb ik veel minder informatie kunnen vinden dan over Trientje en haar gezin.

Oudste kind Folkertje overlijdt in 1926 op 64-jarige leeftijd. Zij is ongehuwd. Datzelfde geldt voor Johannes Kloosterman junior. hij overlijdt op 39-jarige leeftijd begin februari 1908 aan een longontsteking. Dat was dus een paar weken voor het overlijden van Johannes senior.

Over Albert en Arend Kloosterman, de twee zoons van Johannes en Fennechien, heb ik nog geen uitsluitsel. Mocht ik in de toekomst meer zekerheid hebben over Arend en Albert dan laat ik dit natuurlijk weten.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►