01 oktober 2012

Olga's genealogie update september

01 oktober 2012

En er is weer een maand voorbij, dus tijd voor een nieuwe update. De vorige update is hier te vinden.

De afgelopen maand heb ik me voornamelijk beziggehouden met mijn onderzoek naar de naam Rosema/Rozema. Via Jannetje Rosema ben ik verwant aan de familie Rosema/Rozema met vooralsnog als oudst bekende voorvader Sijtske Popkes Rozema die in 1767 trouwt met Geeske Meertens.  Tijdens mijn onderzoek ben ik ook twee andere Rozema/Rosema-takken tegengekomen waaronder een Joods. Vooralsnog is er geen aansluiting bij 'mijn' tak.

Ik heb besloten voorlopig te stoppen met de serie De voorouders van... De komende maanden heb ik een paar projecten waar ik mijn tijd aan moet besteden. De serie komt in elk geval ergens in 2013 weer terug.

Deze maand, naast de gebruikelijke rubrieken,  deel drie van mijn zoektocht naar Johannes Kloosterman in de VS. Deel 1 en 2 zijn hier en hier te vinden.

En tot slot de drie meest bekeken berichten van september
Genealogie door middel van het alfabet - L
Genealogie door middel van het alfabet - J
Genealogie door middel van het alfabet - A

2 reacties:

Anoniem zei

Hallo Olga, Sietse Popkes Rozema is ook een van mijn directe voorouders. Zie hier nfo over Sietse op mijn stamboom: http://gw3.geneanet.org/margreetp_f?lang=nl;pz=margreet+annechien;nz=pol;ocz=0;p=sietse+popkes;n=rozema
groetjes,
Margreet

Olga zei

Hoi Margreet

Ik ga eens kijken. Dank voor de link!

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►