22 oktober 2012

Investeringsmaatschappij koopt Ancestry.com

22 oktober 2012
De Europese investeringsmaatschappij Permira koopt Ancestry.com voor 1,6 miljard dollar (1,2 miljard euro). Dit nieuws werd vandaag door Permira bekendgemaakt. Ancestry.com heeft twee miljoen betalende leden en is daarmee één van de meest populaire websites voor mensen die stamboomonderzoek doen.

Ancestry is een fijne site als je onderzoek doet in de VS. Wat ik alleen jammer vind is dat je niet zomaar een gratis proefabonnement kan afsluiten, maar dat je daarbij je creditcardgegevens moet geven. Dit schrikt overigens niet alleen mij af hoor ik van andere genealogen.

2 reacties:

Peter zei

Ik begrijp je aarzeling m.b.t. het zomaar geven van cc-gegevens maar ik heb een paar maanden terug zo'n gratis abonnement genomen. Na de proefperiode heb ik toch besloten geen "echt" abonnement te nemen. Daarvoor moest ik het proefabonnement daadwerkelijk beëindigen omdat het anders automatisch in een echt abonnement zou worden omgezet. Dat beëindigen vormede geen enkel probleem en was on line in een paar minuten geregeld. Heb daarna ook op geen enkele wijze last gehad van het feit dat Ancestry over mijn cc-gegevens heeft beschikt.
Dit ter informatie.

Olga zei

Dank je Peter voor jouw ervaring. Vooralsnog zal ik nu niet opeens besluiten een proefabonnement te nemen, veel gegevens die ik zoek zijn ook via FS of andere wegen te vinden. Maar ik ben nu wat minder huiverig.

Beter zou zijn volgens mij zijn om, als je een proefabo neemt, je nog niet je creditcardgegevens hoeft in te voeren. Maar goed wie ben ik -;)

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►