26 september 2012

51 jaar getrouwd

26 september 2012
Gerardus Petrus Knuist is een broer van mijn overgrootvader. Hij wordt in 1894 geboren in Alkmaar als zoon van Petrus Knuist en Cornelia Johanna van Rijn. Op 29 mei 1918 trouwt hij te Alkmaar met Maria Catharina Reuzenaar, dochter van Jan Reuzenaar en Sijtje Winder.

Gerardus Petrus en Sijtje krijgen drie zonen waarvan de jongste emigreert naar Canada. Gerardus Petrus overlijdt in 1970, Maria Catharina in 1986 op 92-jarige leeftijd.

Huwelijksakte Knuist en Reuzenaar
Overigens was dit voorlopig de laatste aflevering van deze reeks. Vanaf komende week aandacht voor korte huwelijken.

4 reacties:

Peter zei

Een vraagje: blijft de Knuist die naar Canada emigreert, zich ook Knuist noemen? Ik vraag het omdat in het Engels bij de kn-klank de k niet uitgesproken wordt. En dat zou misschien weer geleid kunnen hebben tot een andere schrijfwijze van de naam.

Olga zei

Hai,

Ja, de achternaam blijft Knuist. Geldt overigens ook voor nakomelingen van de Knuisten die naar de VS zijn geëmigreerd. Die heten ook nog steeds Knuist.

Peter zei

Jammer :), anders had ik de naam in mijn lijst op kunnen nemen.

Olga zei

Yups. Anders had ik het wel aan je doorgegeven hoor

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►