30 augustus 2012

Genealogie door middel van het alfabet - I

30 augustus 2012
Op de verschillende buitenlandse blogs is momenteel de Family History Through the Alphabet Challenge bezig. Lees op de site van de initiatiefnemer daar meer over.

Een heel leuk idee, waar ik graag aan meedoe. Aangezien dit een Nederlandse blog is, heb ik wel besloten dit in het Nederlands te doen met als titel Genealogie door middel van het alfabet. Elke donderdag rond deze tijd neem ik jullie aan de hand van een letter uit het alfabet mee in de familiegeschiedenis.
 Voor het eerst deze serie moest ik even goed nadenken over waar de I voor staat, maar het is me gelukt.

Allereerst is de I voor van Imelman. Een broer van mijn voorvader, Cornelis Henstra, trouwt in 1879 met Antonia Imelman, dochter van Jan Joostens Imelman en Mina Smit. Er worden twee kinderen geboren waarna Cornelis in 1883 op slechts 26-jarige leeftijd overlijdt. Antonia hertrouwt en overlijdt zelf in 1935.

In mijn parenteel Stuifbergen komt Hermanus Imming voor,geboren in 1866, en getrouwd met Maartje Stuifbergen. Uit het huwelijk zijn mij vijf kinderen bekend waarvan twee levenloos worden geboren.

Jurrien Inden was de zwager van mijn voormoeder. Jurrien, geboren in Groningen, trouwde met Anna Maria Hof en het echtpaar kreeg zeven kinderen samen. Over Anna Maria en haar familie zie deze blog.

Tenslotte komt in mijn parenteel Rosema/Rozema Pieter Ijpema voor. Pieter trouwt in 1871 met Geeske Rosema en ze krijgen zeven kinderen.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►