22 augustus 2012

56 jaar getrouwd

22 augustus 2012
Rudolph Snijder is een oudere broer van mijn overgrootvader. Hij wordt op 21 augustus 1888 geboren te Groningen. Op 26 mei 1912 trouwt hij in Groningen met Anna Margaretha Haumersen. Uit het huwelijk worden twee kinderen geboren, een meisje en een jongen die al jong overlijdt.

In het Nieuwsblad van het Noorden plaatst hun dochter een familiebericht als Rudolph en Anna Margaretha dertig jaar zijn getrouwd. (Zie hieronder)

In mei 1968 is het echtpaar 56 jaar getrouwd. Een paar maanden daarna, in december 1968, overlijdt Rudolph op 80-jarige leeftijd. Anna Margaretha overleeft Rudolph negen jaar. Zij overlijdt in 1977.


5 reacties:

Patrick Snijder zei

Olga,

Wie zijn die andere twee R. Snijder's? (getuigen?)

Olga zei

De ene handtekening is van de bruidegom zelf, de ander van zijn vader, onze betovergrootvader dus. Zijn moeder kon niet schrijven (zie laatste zinnen van de akte) waardoor haar handtekening mist.

ruud boer zei

Hallo Olga,

Op zoek naar informatie over mijn familie kom ik jouw vraag tegen.
Dit zijn mijn opa en oma, mijn moeder is Antje snijder(de dochter), getrouwd met evert boer( waarschijnlijk de verloofde genoemd in de advertentie). Ik ben opgegroeid aan de peizerweg 217 tot 1977.



Olga zei

Hallo Ruud,

Wat grappig. Zoals je hierboven kan lezen is de broer van jouw opa mijn overgrootvader. Ik heb de huwelijksakte van jouw opa en oma. Mocht je interesse hebben, mail me dan even

Anoniem zei

Hallo Olga,

Tijdens de vakantie een mooi moment om weer eens op zoek te gaan naar familie-links. Ik kwam je blog tegen. Anna Margaretha Haumersen is de zus van mijn overgrootvader, geb. 14-07-1884 te Groningen, overl. 23-05-1977 te Groningen. Zelf ben ik ook geboren in Groningen maar woon al meer dan 40 jaar in Apeldoorn.

John Haumersen
john.haumersen@versatel.nl

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►