01 juni 2012

Olga's genealogie update - Mei

01 juni 2012
Een maand is er voorbij, dus weer tijd voor een nieuwe update. De vorige update  is hier te vinden.

Ik ben op het spoor wat betreft mijn onderzoek naar een oud-oom en oud-tante (tante en oom van mijn vader). Ik had weinig informatie over ze, ik vond alleen een huwelijksbericht in de krant. Mijn vader dacht dat ze naar Australië waren geëmigreerd maar wist dat niet zeker. Ik vroeg een mede-genealoog uit Australië of zij  meer informatie kon vinden. Ze kon relatief veel vinden en het bleek dus dat ze inderdaad naar Australië waren gegaan. De informatie die ik nu heb moet ik nog even allemaal op een rijtje zetten maar als dat is gebeurd hoop ik contact te kunnen leggen. Ik weet al wel dat mijn oud-oom al in 2000 is overleden.

Wat zijdelings met stamboomonderzoek te maken heeft: Via Facebook kwam ik weer in contact met een tante van mij die ik al erg lang niet meer had gesproken. Erg tof!

Naar aanleiding van mijn onderzoek naar de familie Fokkema kwam ik in contact met een familielid. Het was zijn opa die op visite ging bij de door mij gezochte Hotze Fokkema. (lees het verhaal hier)

In de maand juni, naast de rubrieken Tombstone Tuesday, Een krantenbericht uit.. en Vandaag in.... , een aantal verhalen van zoektochten welke ik in het verleden heb gedaan. Daarnaast het verhaal over een neef van mijn oma die in de Tweede Wereldoorlog omkwam in een concentratiekamp.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►