12 juni 2012

Mijn genealogische bucketlist

12 juni 2012
De meeste mensen kennen wel de zogenaamde bucketlist, een lijst met dingen die je nog wil doen voor je overlijdt. Hieronder mijn genealogische bucketlist.

- Naar Zwitserland gaan om daar op zoek te gaan naar de voorouders van Ullrich Cnaus (lees ook hier )

- Een e-book of een normaal papieren boekje maken over één van de door mij onderzochte families. Dat is al een paar jaar een wens van mij, alleen kom ik er telkens niet toe om er aan te beginnen.

- Maak een kwartierstaat van iemand aan wie je zelf niet verwant bent. De rubriek De voorouders van... tel ik niet mee omdat ik daar enkel de ouders, grootouders en overgrootouders van onderzoek.

- Er staat veel genealogisch materiaal op mijn computer en er komt elke dag nieuw materiaal bij. Naast oude foto's ook akten e.d. Al het materiaal uitzoeken en categoriseren zodat het ook makkelijk is terug te vinden.

Ik denk dat in de loop van de tijd deze lijst nog wel zal worden uitgebreid, in elk geval is er een begin -;)


1 reacties:

Peter zei

De frustratie van elke genealoog: hoe kom ik toe aan de dingen die ik nog doen wil en hoe organiseer ik de toenemende berg gegevens? En dan ook nog tijd vinden om de dagelijkse krant uit te krijgen... Het leven is moelijk! :)

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►