12 mei 2012

Wietske Fokkema

12 mei 2012
Wietske Fokkema wordt in 1898 geboren in Groningen als oudste dochter van Marten Fokkema en Marijke van der Tuin, mijn betovergrootouders. Lange tijd was mij niets meer dan dat bekend. Ik kon van Wietske in Groningen niets meer terug vinden.

In de overlijdensadvertentie van broer Lammert vind ik een aanwijzing. Er wordt een W. Jansen-Fokkema genoemd als zus die in Den Haag woont. Dit zou wel eens de Wietske kunnen zijn die ik zocht en dat blijkt inderdaad te kloppen.

In Den Haag vind ik, naast de huwelijksakte, ook de gezinskaart van Wietske en  Lambertus Jansen. Lambertus blijkt eerder getrouwd te zijn met Riena van den Beukel maar is gescheiden. Uit de gezinskaart van Wietske en Lambertus blijkt dat ze samen drie kinderen krijgen.

Lambertus overlijdt in 1952. Wanneer Wietske is overleden weet ik nog niet. In elk geval na 1971 als haar broer Lammert overlijdt.

Huwelijksakte Wietske en Lambertus

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►