27 mei 2012

Petrus Beentjes en Agatha Stuifbergen

27 mei 2012

In De Vrije Alkmaarder d.d. 26-10-1949 vond ik bovenstaand familiebericht. Ik had het echtpaar nog niet in mijn gegevens en kon ze niet linken aan mijn Stuifbergens dus een zoektocht begon.

Volgens het familiebericht woonde het echtpaar in Den Haag, dus daar begon mijn zoektocht. Daar vond ik hun gezinskaart. Pieter blijkt geboren te zijn in Heemskerk op 4 augustus 1875, Agatha (Aagje) in Castricum op 17 september 1878.

Mijn volgende stap was op zoek naar hun huwelijksdatum. Die vond ik via Genlias.nl. Pieter en Aagje trouwen op 9 november 1899 in Heemskerk. Pieter is een zoon van Antonius Beentjes en Maartje de Wildt, Aagje een dochter van Jan Stuifbergen en Agneta Duineveld. Haar ouders had ik al wel dus daar kon ik Aagje aan linken.


In Heemskerk vind ik zes kinderen waarvan er zeker vier op jonge leeftijd overlijden.  Alleen moet er nog een zevende kind zijn geweest omdat op de gezinskaart uit Den Haag een Hillegonda staat, geboren in 1905. Het blijkt dat het gezin ook in Amsterdam heeft gewoond en daar is dan ook een archiefkaart van te vinden. Tegen een geringe vergoeding is deze in te zien en te downloaden via deze site. Overigens zijn er meer indexen te vinden, dus een aanrader voor mensen wiens voorouders al dan niet tijdelijk in Amsterdam hebben gewoond.

De kaarten bevatten veel informatie. Zo kom ik er achter dat Aagje en Petrus in 1932 verhuizen naar Den Haag. Vervolgens verhuizen ze in december 1953 naar Amsterdam waar ze gaan wonen aan de Pl. Prinsenlaan. Hillegonda staat ook op de archiefkaart van haar vader en er blijkt in 1916 nog een dochter te zijn geboren.


Petrus overlijdt in Amsterdam op 29 juli 1958. Volgens de archiefkaart van Aagje verhuist zij in september 1958 naar Den Haag en zij overlijdt daar in 1960.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►