20 mei 2012

Mijn zoektocht naar Lourens Bijl 2

20 mei 2012
Een paar weken geleden vertelde ik over mijn zoektocht naar Lourens Bijl. (Hier terug te lezen) Ik eindigde toen met zijn huwelijk in 1900 met Antonia Geertruida de Vries.

Lourens en zijn vrouw vestigen zich vanuit Den Haag op 17-05-1901 in Amsterdam. Eind februari 1901 vertrekt het echtpaar naar Ginneken en Bavel. (Noord-Brabant) Daar worden ook twee dochters geboren. Eind 1902 vervolgens vestigt het gezin zich in Hamond in Belgisch Limburg. Daar wordt nog een zoon geboren in mei 1904.

Een paar maanden daarna verhuist het gezin terug naar Amsterdam. Lourens is inmiddels gepensioneerd inspecteur. Het gezin wordt daar nog verder uitgebreid met een zoon en dochter. In Amsterdam blijft het gezin geruime tijd wonen. In 1917 verhuizen ze naar Nieuwer-Amstel en gaan ze wonen aan de Randwijklaan.

Daar stopt de zoektocht voor nu even. In de toekomst zal meer onderzoek mij duidelijk moeten maken waar Lourens is overleden en hoe het de kinderen is vergaan. Ik ben in elk geval een stuk verder dan toen ik begon met deze zoektocht .

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►