25 mei 2012

Kort genealogisch nieuws

25 mei 2012

Ik schreef nog niet zo lang geleden over het project Billion Graves. Vandaag las ik dat de site vanaf nu deel uitmaakt van FamilySearch. Voortaan kan ook via FamilySearch worden gezocht op de groeiende index van Billion Graves.

Peter Miebies, een mede-genealoog, is met het idee gekomen om een lijst van buitenlandse blogs te maken van mensen met Nederlandse voorouders. Peter hoopt dat op deze manier contacten zullen ontstaan tussen Nederlandse en buitenlandse genealogen die in dezelfde naam geïnteresseerd zijn. De betreffende blogpost is hier te vinden.

2 reacties:

Peter zei

je schrijft dat BG nu deel uitmaakt van FS maar ik geloof meer dat het een partnership is en dus geen overname of zoiets. Denk ook dat BG binnen afzienbare tijd groter is dan Findagrave, toch geen kleintje. Hoe dan ook, raadplegen van BG is eenvoudiger geworden.

En dank voor de reclame die je voor m'n blog maakt. Tot op heden hebben zo'n 800 mensen een blik op de bewuste lijst geworpen. En dat is voor een blogje als het mijne een heel getal!

Olga zei

Wat ik er van begreep is dat ze deel uit maken van FS. Hoe dan ook ik vind BG nu al leuker dan Find a Grave. Ook omdat jezelf als genealoog kan helpen ook al kom je weinig op begraafplaatsen. Bij Findagrave kan dat niet.

Mooi om te horen, maar jij hebt daar zelf voor het grootste gedeelte aan bijgedragen. Ik hoop dat veel genealogen er wat aan gaan hebben.

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►