25 mei 2012

Een krantenbericht uit 1963

25 mei 2012
Grietinus Kees Hoekstra werd omstreeks 1929 geboren. Hij was een zoon van Teerde Hoekstra en Hendrikje van der Bleek en een neef van mijn opa. Hij overlijdt op 2 juli 1960 te Groningen, 31 jaar oud. Ik vermoed dat hij ziek was, maar heb daarvoor geen bewijs gevonden. Hij laat een vrouw achter, Zwaantje Bel.

Ik was erg benieuwd hoe het met Zwaantje naderhand ging. Helaas kwam ik haar overlijdensadvertentie drie jaar later tegen. Ze was net als haar man op 31-jarige leeftijd overleden. In het Nieuwsblad van het Noorden van 9 oktober 1963 vind ik in onderstaand krantenbericht de reden: Met haar auto kwam ze in de Groninger Oosterhaven terecht en ze verdronk. Erg triest om te lezen.

4 reacties:

Anoniem zei

Even voor mijn stamboom: van wie was Zwaantje Bel een dochter?

Olga zei

Mail me anders even op mijn mailadres, dan help ik je.

Gineke zei

Hoi Olga,

ik probeerde net ook al op dit bericht te reageren, maar het leek te zijn mislukt. Hier poging 2. Grietinus Kees was niet ziek, maar is door messteken om het leven gebracht. Dit is de broer van mijn opa.

Gr. Gineke.

Olga zei

Hai Gineke,

Bedankt voor deze informatie. Erg triest om zo aan zijn eind te komen...

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►