04 mei 2012

Dodenherdenking

04 mei 2012
Vanavond herdenken wij tijdens de Nationale Dodenherdenking alle burgers en militairen die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

Tijdens het onderzoek naar mijn familiegeschiedenis ben ik verschillende personen tegengekomen die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Mensen die ik nooit persoonlijk heb gekend, maar die ik door het onderzoeken van mijn stamboom wel een beetje heb leren kennen. Helaas zal onderstaande lijst niet volledig zijn, maar het belangrijkste is dat zij en alle anderen nooit zullen worden vergeten.

Mattheus Nicolaas Dekker † 11 mei 1940 Alkmaar
Simon Petrus Schouten † 14 mei 1940 Rotterdam
Christiaan Martinus Dekker  † 9 februari 1942 Wuppertal, Duitsland
Wolter Wolters    † 9 december 1942 Neuengamme, Duitsland
Jacobus Bras    † 24 februari 1943 Neuengamme, Duitsland
Enne Hazenberg              † 25 februari 1944 Natzwiler, Duitsland
Leonardus Willem Dagelet    † 3 mei 1944 Balikpapan, Indonesië
Henderik Meppelder          † 6 december 1944 Hohenkirchen, Duitsland
Siewert Snijder             † 25 januari 1945 Falkenberg, Duitsland
Leo George Franciscus Knuist † 15 februari 1945 Duitsland
Leo Cornelis Stuijfbergen † 9 maart 1945 Bergen Belsen, Duitsland
Roelf Kornelis Stoit      † 19 april 1945 Köthen, Duitsland

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►