03 mei 2012

Billion Graves

03 mei 2012
Bij toevallig stuitte ik op de website http://billiongraves.com. Ik kende al wel de site Findagrave.com, maar deze focust zich meer op begraafplaatsen in de Verenigde Staten.

Billion Graves is een crowdsourcing project waarbij vrijwilligers foto's van grafstenen maken. De app, die je  hiervoor nodig hebt, maakt gebruik van de GPS op je telefoon. Met de foto neem je dus de locatie van de grafsteen mee. Op Billion Graves kan ook helpen door van al gefotografeerde grafstenen een transcriptie te maken, zodat het doorzoekbaar wordt.

Enfin, het wordt in het kort uitgelegd in onderstaand filmpje.


2 reacties:

Peter zei

BillionGraves is een enorm succes. Ze hopen in deze maand een miljoen (!) registraties te realiseren. En ze bestaan pas een jaar. Ik heb soortgelijke Nederlandse sites vorig jaar al op de mogelijkheden van deze apps gewezen maar daarop geen enkele reactie ontvangen. Ontwikkeling van zo'n app zal wel niet eenvoudig zijn. Overigens heeft BG geen moeite met het accepteren van begraafplaatsen van buiten de USA.

Olga zei

Ik denk dat het succes ook komt door het feit dat je ook kan deelnemen door van foto's een transciptie te maken. Ik zelf kan niet echt goede foto's maken maar door een transcriptie te maken van al gefotografeerde grafstenen draag ik toch mijn steentje bij.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►